Předplatné časopisu
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz, info.in.cz

Diskuse - Do redakce

UPOZORNĚNÍ: Tento prostor slouží k posílání připomínek, nápadů, reakcí a dotazů týkajících se časopisu, redakce nebo vydavatelství. Pro otázky jiného typu je určena samostatná rubrika Poradna.

Vložit nový příspěvek nebo dotaz - do redakce

Strana: 1  <<  6 7 8 9 10 11 12 13 14  >>  563
:D (18.2.2014 19:49)
Dobrý den, jaké dárky (např.) zasíláte v dárkovém předplatném? Vím, že to chcete mít jako překvapení, ale napište mi alespoň něco podobného, jako to, co by to mohlo být a jestli je to účelové nebo jen nějaká drobnost k ničemu :D. Mamku to totiž zajímá. Díky za odp.
© redakce (19.02.2014 10:09)
Ahoj :D, dárky budou spíš praktického rázu (např. šátek, náušnice, něco do školy,...) Je to zatím výhledové a mohou se změnit, přesný rozpis nemáme. Snad Ti tato odpověď stačí. Měj se moc hezky. P.
Alice (15) (17.2.2014 19:56)
Dobrý den, už dlouho jsem zamilovaná do jednoho kluka - bude mu 18 let z kroužku. Mám pocit že si v mnoha věcech hodně rozumíme.Myslím, že jsme kamarádi, nebo tak něco mezi tím. Jenže zřejmě ho doposud nenapadlo, že by mezi námi mohlo být něco víc než jen kamarádi. Hodně se baví s holkami, jen se mnou v kroužku prohodí občas nějaké slovo, spíše si píšeme přes facebook to si rozumíme a doplňujeme se, ale když se vidíme mám pocit jako kdybych mu byla ukradená, asi ke mně nic necítí, ale já k němu jo. Myslím na něj denně. Štve mě taky to že s ostatníma holkama se nasměje, hlavně s jednou, se kterou se i obejmul a plácnul si, možná jen s kamrádství, jen nepžijdu na to proč mi nikdy nenapíše na facebook sám od sebe , vždycky píšu já, a docela často, nevím jestli mu to vyhovuje ale pokaždé mi odepíše a bavíme se spolu. Poraďte mi prosím co mám dělat, je mi hloupé mu říct narovinu co k němu cítím, když to zřejmě on tak necítí, ale nedokážu na něj přestat myslet, když se v týdnu vídáme v kroužku, zapomenout na něho nejde. Mám pocit, že nás něco spojuje, ale jak říkám nevím jak to vidí on. Co mám udělat abych se tím tolik netrápila :(( Děkuji moc za radu.
© redakce (18.02.2014 10:07)
Ahoj Alice, zamilovanost je prevít. ;-) Člověk stráví spoustu času přemýšlením nad tím, jestli ho ten druhý má nebo nemá rád a třeba někdy zjistí, že lásku si vynutit ani koupit nemůže. Tak to prostě je, ať se nám to líbí nebo ne. Co můžeš udělat? Na tvém místě bych mu nepsala každý den na Facebooku. Bohatě stačí jednou týdně nebo i méně. Kluci to možná nedávají najevo, ale když jsme dělali v redakci průzkum (mimochodem vyjde v březnovém čísle ;-)), co klukům vadí, když jim holka chce dát najevo svůj zájem, tak uváděli i "Když mě každý den nahání na Facebooku". Takže na to pozor. Bohatě stačí úsměv, občasná pochvala, pohled do očí. A pokud o tebe bude mít zájem, určitě to poznáš. Víc udělat nemůžeš, protože všechno ostatní záleží na něm. A co když nepřijde žádný náznak zájmu z jeho strany a zjistíš, že tě bere jako kamarádku? Netrap se! Jsi mladá holka a vztahů si užiješ až až. Zatím můžeš žít naplno, věnovat se tomu, co tě baví, rozvíjet přátelství s ním a objevovat krásu všedních dnů. Myslíme na Tebe! Ať se Ti daří! ;-) P.
Sad girl (17.2.2014 19:11)
Naposledy zdravím do redakce. Chtěla bych vám moc poděkovat za podporu v těchto dnech, kdy jsem prožívala něco hrozného. Nakonec se to ale vyřešilo. Až do včerejška jsem nevěděla, co bude dál, ale dnes ráno mi ta kamarádka dala dopis, ať si ho přečtu - a rychle odešla pryč. Bála jsem se, co tam bude. ALE! Byl to dopis na dvě A4 a napsala tam všechno - jak se cítila, že měla strach, že mě ztratí ale její reakce na venek byla úplně jiná. Napsala, že pochopila, že se zachovala špatně a že ji to moc mrzí..ale že stejně budu vždy její nejlepší kamaráda, že chce abychom se usmířily. A poslední věta byla, jestli souhlasím, tak mám za ní hned jít a obejmout ji. To je snad poprvé v životě, co se někomu omluvila, vím, že to pro ni muselo být hodně těžké se překonat....nemohla jsem tomu zprvu uvěřit, chvíli jsem jen stála na chodbě a koukala do prázdna. Pak jsem se vzpamatovala a okamžitě šla za ní, abych ji mohla obejmout. :)....chtěla jsem vám to napsat, protože jsem šťastná, ale nebýt vašich rad, nevím jestli by to tak dopadlo.
© redakce (18.02.2014 07:02)
Ahoj Sad girl (nebo už snad Happy girl?), :) celá redakce jásá a raduje se s tebou! Přejeme, aby vám kamarádství dlouho vydrželo. A když přijdou těžší chvilky, vždycky si vzpomeňte na ten den, kdy jste se objaly a usmířily a zkuste zareagovat stejně (ať už budeš na místě té, která se omluvila, ty nebo tvoje kamarádka). Dál na vás myslíme a posíláme několik úsměvů z redakce! :) P.
IN!ačka (17.2.2014 17:50)
Moc prosím... Na facebooku je teď moc krásný nový citát: Schopnost doopravdy milovat druhého člověka vychází z naplněného, nikoli prázdného srdce. Moc prosím, dejte ho někdy místo plakátu :-) Je nádherný :D
© redakce (18.02.2014 07:36)
Ahoj IN!ačko, souhlasíme s tebou - je to citát krásný a pravdivý. Poznačíme si ho mezi nápady a třeba se nám podaří ho někdy zařadit i na plakát ;-) Určitě by to potěšilo více holek. Krásný den! ;-) P.
markie (17.2.2014 11:18)
Ahoj, ještě jednou bych vám chtěla poděkovat za skvělou knížku Dělat těžké věci, kterou jsem u vás vyhrála...je a byla pro mně neuvěřitelným povzbuzením a nakopla i mé kamarádky, chystám se ji dál a dál pujčovat :-) Nevím, jestli jste ji četly, ale je fakt skvělá. Pomohlo mi zk tomuzačát dělat těžké věci např. udělat si seznam, co bych mohla udělat a potom ještě něco navíc a potom když to odškrtává, tak mám radost, kolik se mi toho podařilo a tím pádem neztrácím zbytečně minuty a taky příklady ostatních teenagerů z knížky, kteříto zvládli díky vebu therebelution! Všem doporučuji ! Už se těším, až vyjde v Česku druhý díl- na Slovensku už vyšel pod názvem Ako začať :-) Mohly byste ji dát taky do výher, určitě by někhoo potěšila :) Taky jsme dostala k Vánocům knížku Buen camino a taky byla hezká-přece jen ten vztak rodičů a pubertáků je opravdu aktuální a je to hezky udělané :) vaši práci děláte moc dobře!
© redakce (17.02.2014 13:51)
Ahoj markie, díky za reakci, pochvalu vyřídíme i Paulínkám. Děkujeme za tip, o slovenském vydání knížky jsme nevěděly, ale určitě se na něj podíváme ;-) Krásný den! ;-) P.
katka veselková (17.2.2014 07:59)
díky moc, ještě že tu je kristus, pán vám žehnej katka v.
miky (16.2.2014 19:10)
ahoj In,přemýšlela jsem nad svým budoucím povoláním a napadlo mě,že bych mohla být psycholožkou. Myslím,že by mě to bavilo,zatím mám ale jenom matné představy o práci psychologa. :D máte někde po ruce psycholožku,která by mi byla ochotná o práci psychologa něco říct? :) a taky by mě ještě zajímalo,které předměty budu potřebovat na přijímačky na výšku.... předem moc děkuju. :)
© redakce (18.02.2014 10:18)
Ahoj Miky, oslovila jsem jednu studentku psychologie, která ochotně odpověděla. Ráda její odpověď předávám: Ahoj, jestli tě baví být v kontaktu s lidmi, jsi ochotná vyslechnout jejich problémy a případně se je pokoušíš povzbudit nebo jim poradit, tak jak to sama cítíš - určitě je to dobrý předpoklad pro to být psycholožkou. Psycholog má ale mnohem větší pole působnosti než to, že si například v terapii povídá s klientem a snaží se společně vyřešit nějaký problém. Psychologa najdeš třeba ve školách, ve sportu, v dopravě, v různých poradnách pro rodiny, manžele. Ti psychologové, kteří jsou ochotní se dále vzdělávat, pak působí jako kliničtí psychologové v nemocnicích a léčebnách. U nás se psychologie studuje nejčastěji na filozofických fakultách našich vysokých veřejných škol (například v Brně, Olomouci, Praze). Přijímací zkoušky se většinou skládají z nějakého všeobecného přehledu nebo testu studijních předpokladů, proto je určitě dobré si na střední škole zvolit nějaký seminář ze společenských věd. Pokud je v nabídce přímo psychologický seminář, je to jasná volba. Případně se může hodit seminář z biologie, jelikož anatomie je taky důležitou součástí. Co se ti může k přijímačkám na některé fakulty dále hodit, jsou alespoň nějaké praxe, třeba s dětmi, v domově důchodců apod. Hodně štěstí a Božího vedení při volbě tvého povolání přeje studentka psychologie Helena Pipová
Annie (16.2.2014 18:29)
Zdravím do redakce, především bych chtěla říct, že IN je úžasný časopis a dozvím se tam mnoho zajímavých věcí. Ráda ho čtu. :) A ještě bych se chtěla zeptat na jednu věc. Každý týden se s věřícími kamarádkami ze školy scházíme a máme takovou Skupinku, kde pokaždé řešíme nějaké téma. Právě si připravuji téma na další týden: Víra, naděje a láska. Nejsem si ovšem něčím jistá. Jak je to s tím pořadím? Je to tak správně, že na prvním místě má být víra, potom naděje a nakonec láska? četla jsem, že ano, ale taky se přece říká, že největší z těchto ctností je láska. Tak mě to zmátlo a chtěla bych vědět, jak to tedy je. Jak to mám vysvětlit dalším lidem. Děkuji za odpověď a ještě jednou, jste vážně skvělí, všichni kdo se podílejí na tomto časopisu. :)
© P. Jan Balík (17.02.2014 09:56)
Milá Annie, děkujeme za povzbuzení a za pochvalu a předáváme odpověď. otce Jendy Balíka: Milá Annie, stačí si přečíst úryvek od sv. Pavla z 1. listu Korinťanům z 13 kapitoly. Tam mluví o tom, že: "Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A tak zůstává víra, naděje, láska – ale největší z té trojice je láska." Těmto třem ctnostem se říká, že jsou Božské, protože nám je dává Bůh jako dar, abychom mohli snadno žít ve vztahu s ním. Je to jakési nadání na Boha. Víru potřebujeme, abychom dokázali přijímat to, co nám Bůh v Ježíši Kristu a v církvi říká. Naděje slouží k tomu, abychom toužili po Božích slibech, po Božím království, abychom si stále uvědomovali, že život je sice krásný, ale Bůh a jeho společenství je mnohem krásnější. V nebi víru již nebudeme potřebovat, uvidíme Boha, budeme s ním žít, naději také už potřebovat nebudeme, protože se naplní naše očekávání, budeme sdílet naplno Boží radost, budeme s Bohem. Ale lásku? Bůh je Láska. Proto láska je největší ctnost. V nebi budeme lásku žít v její plnosti, ne jen trochu, ale na 100%. Budeme totiž spojeni s Láskou.
katka veselková (16.2.2014 10:49)
poslední dobou mám hádky s rodinou pořád se mi něco ztrácí. pak slyším - ta holka moc lyžovat neumí , ano na lyžích se učím, ale nevím co už mám dělat - jen důvěřovat bohu, cítím se u srdce smutná, pán vám žehnej...
© redakce (17.02.2014 07:37)
Milá katko, s posměchem a výsměchem se setkáváme během života všichni. Pokud tě to povzbudí, já sama lyžovat neumím a nepřijde mi, že by to bylo něco, zač by se mi druzí měli smát. Bohužel chování druhých neovlivníme, jediné, co můžeme změnit, je naše reakce na posměch. Až ti příště bude zase někdo předhazovat (nebo o tobě říkat za zády), že neumíš lyžovat, klidně se na toho člověka otoč a řekni třeba: "Tak neumím lyžovat. No a co? To je nějaký problém?" Potom můžeš pokračovat v dalším učení. Pamatuj, že ty věci, které ti posměváčci říkají, jsou jejich problém - ne tvůj. I když je to těžké, snaž se nad to povznést a třeba se za ně krátce pomohli. A také za sebe, abys jim dokázala odpustit. Myslíme na tebe! P.
elza (14.2.2014 23:46)
ahoj! mohli byste prosim udelat zase nejakou recenzi na nejake kvalitni knihy? moc se mi libilo jak jste udelali tu recenzi knizek do jednoho cisla pred vanoci... a taky me napadlo, jestli byste nemohli udelat v jednom cisle i treba recenzi na nejake kvalitni filmy... diky moc p.s.casopis je nej!
© redakce (17.02.2014 08:38)
Ahoj elzo, děkujeme za pochvalu - je to určitě výzva - nás čtení moc bavilo, takže bychom do toho mohly jít znovu ;-) Zatím se můžeš těšit alespoň na filmy a knížky s tematikou druhé světové války. Snad si i mezi nimi najdeš něco, co tě zaujme ;-) Krásný den! P.
@kidy (14.2.2014 23:37)
moc vam dekuji za to, ze existuje tenhle casopis... dnesni moralka je tak zkazena... taky vam moc dekuji ze do casopisu zahrnujete i temata intimejsi... a diky taky za to, ze existuje neco tak uzasneho jako tato poradna- super napad, protoze sem muzete napsat cokoli co vas zajima a dostanete krestansky pohled na vec- to je to nejuzasnejsi na tehle poradne a timhle se take prave lisi od vsech poraden:), moc jste mi uz kolikrat pomohli:) diky!!!
© redakce (17.02.2014 08:29)
Ahoj @kidy, ohromně jsi nás potěšila! Je skvělé, že dokážeš něco ocenit, pochválit. Máme radost, že naše odpovědi v poradně můžou někomu pomoct a budeme se snažit, aby pomáhaly i dál ;-) Měj se moc krásně a rozdávej kolem sebe radost i nadále! :) P.
Moucha (14.2.2014 20:10)
Milá redakce, přeji vám krásného valentýna :) Mám ráda váš časopis, je to opravdu nejlepší časopis jaký jsem kdy četla :) hezky zbytek dnešního, Valentýnského dnu :)
© redakce (14.02.2014 21:58)
Ahoj Moucho, moc Tě zdravíme a děkujeme za krásné přání a pochvalu! Také Ti přejeme krásný zbytek dnešního valentýnského dne ;-) P.
Ali (14.2.2014 17:35)
Ahoj redakce, jsem už dospělá a dřív jsem IN! taky odebírala. Ale na Vaše stránky chodím pořád a moc se mi líbí. Je to tady moc fajn. Přeji hezké dny.
© redakce (14.02.2014 22:01)
Ahoj Ali, to máme velkou radost, že se na našich stránkách cítíš jako "doma" :) Věříme, že tě to tady bude bavit i dál. ;-) Měj se moc krásně! P.
Ester (13.2.2014 20:36)
Ahoj IN! Chtěla bych se seznámit s nějakými novými lidmi. Nikdy ale nevím o čem se mám s dotyčným bavit. Nenapadají mě žádná témata, napíšeme nebo řekneme si takové ty nejčastější věci jako "jak se máš" "co nového ve škole" atd. a tímto končí. Připadám si pak pro toho člověka nudná a nezábavná. Mohli byste mi prosím nějak pomoct jak s tím něco dělat?
© redakce (17.02.2014 07:32)
Ahoj Ester, chápu, že ti tvoje situace přijde těžká. Zkus se však na to podívat i z jiné stránky - rozhodně nejsi sama, kdo řeší něco podobného. Témata je těžké hledat, zvlášť, když nového člověka neznáš. A předpokládám, že se s ním nechceš bavit jenom o počasí. Víš, kouzlo rozhovoru spočívá spíš o tom, že necháme mluvit toho druhého (třeba po víkendu se můžeš zeptat: Co jsi prožil/a o víkendu?) a potom se jenom ptát na to, co tě zaujme. Příklad: Když tvůj protějšek začne mluvit o tom, že se učil/a, můžeš se zeptat co a kdy píšou test, když řekne, že byl/a u babičky, nabízí se otázka, kde babička bydlí a jestli k ní chodí pravidelně, když začne popisovat nějakou akci, můžeš se zeptat kolik tam bylo lidí, jaká tam hrála hudba a jak to hodnotí,... Základem je položit otázku, na kterou se nedá odpovědět "ano" nebo "ne" - například místo otázky: Máš rád/a Ewu Farnou? je lepší se zeptat "Jaká hudba se ti líbí?" nebo "Co posloucháš, když máš špatnou náladu?" Rozhovor často není ani tak o vymýšlení nových a nových témat a neustálém mluvení, jako spíš o pozorném naslouchání a doptávání se na to, co vyvolalo tvůj zájem. Občas můžeš říct i nějakou historku nebo zážitek ze svého života, aby si člověk, se kterým se seznamuješ, nepřipadal jako u výslechu. Snad ti moje odpověď aspoň trochu pomůže. Držím palce při všech tvých seznamováních. Nemáš se čeho bát, jak říkám - v podobné situaci jako ty může být i člověk, s kterým se seznamuješ. Každý začátek je těžký. Ale když se podaří překonat první nejisté chvilky, věřím, že se vám podaří najít i "společné téma". P.
Sad girl (13.2.2014 18:21)
Děkuju za předchozí radu. Zkusila jsem to s ní tak, že jsem ji pozdravila, ale nemluvila s ní. Ona se mnou taky ne. Jenže zrovna ve škole spolu sedíme v lavici, tak je to trochu horší. Mám sice podporu jiných kamarádek, ale hlavně je to problém mezi mnou a jí. Teď ovšem nevím, jestli jsem udělala dobře. Vůbec jsem s ní nemluvila, chci, aby si to uvědomila a taky se mi omluvila. připadá mi, že tentokrát je to moc, chci, aby si mě vážila a aby si moje přátelství zasloužila, proto chci, aby jí to bylo aspoň trochu líto...ale není. řekla mi, že je ze mě zklamaná, že by ji nenapadlo, že se takhle zachovám a budu třeba jen pochybovat. Stejně jsem ji prý nikdy nechápala. Neodpovídala jsem na to, protože jsem ani nevěděla jak a ani jsem neměla chuť. To, co říká mi, by nikomu jinému neřekla. To proto, že jsem s ní měla vážně dobrý vztah...teď si ale myslí, že ke mě si může tohle vše dovolit. Všechnu zlost si vylívá na mě. Nikdy se to nestalo s někým jiným. A nejhorší na tom je to, že když se tohle vše stalo, po tom co mi řekla, tak ani už nemám chuť se s ní nějak bavit. Nechci být kamarádka s někým, kdo se ke mě chová takto. To mě nejvíc mrzí, že nevím, jestli se s ní chci bavit i já. Doufám, že to nevadí, že zase žádám o radu, pomoc nebo jen dobré slovo. Takovou situaci jsem ještě nikdy nezažila a strašně mě to trápí..
© redakce (14.02.2014 10:59)
Milá Sad girl, někdy je opravdu těžké poradit. Jsou prostě lidé, kteří nikdy nebyli vedeni k tomu, aby se omlouvali nebo berou omluvu jako něco špatného. To je potíž, protože potom jsi nucená ustupovat jenom ty. Jedna věc: Kamarádství si nejde nijak zasloužit, koupit nebo vynutit. Buď ho chtějí budovat obě strany nebo kamarádství nefunguje. Na druhé straně je pravda, že jsem měla kamarádku, která byla opravdu náladová a v období dospívání jsem kvůli ní často brečela. Chtělo to čas - jak se měnila v mladou ženu, nálady se jí ustálily a přestala se urážet kvůli hloupostem. Pokud ti na kamarádství ještě aspoň trochu záleží, doporučuji obrnit se trpělivostí a za kamarádku se hodně modlit. Někdy se opravdu dějí zázraky. Uvidíš za týden, za měsíc. Pokud tě ten vztah bude ničit, nikdy není problém ho ukončit. Ale bez boje bych se nevzdávala. Protože už jsi napsala podruhé, je vidět, že ti na ní opravdu záleží. Myslím na Tebe dál, snad se to mezi vámi aspoň trochu zlepší! P.
Čajová Konvice (13.2.2014 13:19)
Zdravím, můžu vám e-mailem poslat nápad na nějaký článek do časopisu? :)
© redakce (13.02.2014 15:43)
Ahoj Čajová Konvice :), nápad klidně pošli, rády si jej přečteme a třeba i použijeme. Můžeš ho poslat třeba na mail cizova@in.cz. Předem děkujeme a přejeme pěkný den! P.
Kristýna (12.2.2014 15:39)
Ahoj, zajímá mě, jak se církev dívá na to, když pár chce podstoupit umělé oplodnění. Když nemůžou mít děti. Děkuji za odpověď.
© P. Jan Balík (13.02.2014 08:56)
Milá Kristýno, otázka, kterou kladeš má odpověď zcela jasnou: 1) dítě je Boží dar a není na něj nárok. 2) Bůh stvořil člověka s důstojností a s právem být počat milujícími se rodiči, kteří jsou manželé, a ve svém láskyplném objetí se otevírají početí svého dítěte, které pak přijímají do své rodiny. 3) Jiné způsoby početí, i když jsou také technicky možné (např. znásilnění, početí mimo manželství, umělé oplodnění) jsou tedy mimo Boží řád a jsou těžce nemorální. U umělého početí ještě k tomu přistupuje vážné provinění vyplývající z toho, že dochází k oplodnění více vajíček, a tak jsou některá oplodněná vajíčka (tedy počínající konkrétní lidé) vylita do výlevky nebo zmrazena. To je neúcta k životu. Ptáš se na otázku, která je pochopitelně obtížná pro neplodné páry. Co mají tedy dělat? Pokusit se neplodnost léčit. Ovšem takovou léčbu neposkytují centra asistované reprodukce, ale pouze takoví lékaři, kteří mají o tuto oblast pomoci zájem ( v ČR je to jistě www.cenap.cz a MUDr. Mário Šmehil u Prahy). A pokud se léčba nepodaří, pak je to kříž, který ale mohou manželé proměnit v lásku, která je směřována jiným způsobem: věnovat se nějaké záslužné činnosti pro druhé lidi, adoptovat děti atd. Je na nich, co zvolí.
Anonymka:) (11.2.2014 21:46)
Milé IN! Trošku jsem doufala že byste mi mohli pomoct. Vážně nevím na koho se mám obrátit. Když jsem někde venku s novými lidmi tak se cítím divně. I když si s někým třeba píšu jenom přes facebook. Mám pocit,že všechno co napíšu nebo řeknu je nějak trapné. A když už si s někým přes facebook píšu tak nám za chvíli stejně dojdou témata. Když si s nějakým novým člověkem nedokážu ani normálně popovídat připadám si prostě zbytečná, nezajímavá a bezcenná. Mohli byste mi prosím poradit co s tím dělat? Nechci být taková pořád. Děkuji předem za pomoc:)
© redakce (13.02.2014 08:38)
Ahoj Anonymko, na tom, že jsi málomluvnější a tišší, není podle mě vůbec nic špatného. Naopak! V dnešní době zvlášť je těžké najít někoho, kdo nemá plnou pusu řečí, ale dokáže také druhým naslouchat. Umění naslouchat je velký dar, buď za něj vděčná. Spousta lidí se tomu musí učit. Také jsem to měla podobně jako ty - často jsem neměla o čem se s druhými bavit (jediné nevyčerpatelné téma je škola :)), ale nikdy jsem netrpěla pocitem, že je to špatně. Je ale pravda, že jsem dospívala v době, kdy neexistoval Facebook. Dnešní doba sociálních sítí na nás vyvíjí tlak, abychom se stále někomu sdělovali, pořád si psali... ale proč vlastně? Napadlo tě někdy se nad tím zamyslet? Proč si vlastně psát s lidmi, se kterými se třeba na druhý den uvidíš osobně? A o čem si pořád psát s někým, koho vidíš ve škole, večer na chatu a další den znovu ve škole? Není potom divu, že Ti - ať už na Facebooku či v osobním životě - brzo docházejí témata. Je to totiž propojené. Nedej se tlačit do něčeho, čím se pak trápíš. Já třeba využívám chat na FB jenom kvůli tomu, když něco nutně potřebuju někomu vyřídit nebo poslat. Zkus to i Ty: omez Facebookovou komunikaci. Pokud jsi spíš typ, který raději naslouchá než mluví, víc Ti bude vyhovovat, když s někým budeš osobně. Na chatu se naslouchá docela špatně. A ještě něco: Základem přátelství není to, že si máš s druhými pořád co povídat. Ono také často není o čem se bavit. Jde spíš o společně strávené chvíle, společné prožitky a zážitky, vzájemnou pomoc, podporu, povzbuzení, pochvalu,... o sdílenou radost a smutek. O důvěru. Přemýšlej nad tím a kdyby něco, klidně napiš. Myslím na Tebe! P.
zoufalá (11.2.2014 21:31)
ahoj In,poslední dobou mám pocit,že nic nezvládám. Doma jsou na mě všichni hnusní,nezvládám školu,ale neznám nikoho,kdo by mě mohl doučit. resp.znám,ale pochybuju,že by chtěl. Všechny kamarádky jsou šťastně zadané,oblíbené mezi kluky i holkami. Já mám sice pár kámošek,ale ty mají svoje kamarádky. Moje nejlepší kamarádka má kluka a proto má na mě mnohem míň času než předtím. Vím,jak krásné věci jí její kluk píše (zároveň je to můj nejlepší kamarád) a je mi hrozně líto,že mi nikdy žádný kluk tak hezké věci nepsal. A když si moje nejlepší kamarádka píše s mým nejlepším kamarádem,nemám se na koho obrátit,když mi je smutno a tak brečím po nocích do polštáře.Potom jsem nevyspaná a nezvládám školu. Připadám si hrozně škaredá,neatraktivní,nudná,blbá atd. Rodiče na mě nemají čas. taky jsem se poslední dobou hodně vzdálila od Hospodina. Připadám si hrozně povrchní,řeším vzhled,jídlo a postel a nic víc. Žiju v nudném stereotypu plném depresí a nevím,jak z toho ven...
© redakce (13.02.2014 07:54)
Milá zoufalá, dlouho jsem přemýšlela, co Ti odpovědět a několikrát si četla Tvůj vzkaz. Myslím, že to, co Tě nejvíc trápí, je vztah Tvé nejlepší kamarádky s Tvým nejlepším kamarádem. A oni si to nejspíš ani neuvědomují, že by jejich chození mohlo být pro někoho problémem. Co myslíš? Nepomohlo by, kdyby sis s nimi o svých pocitech promluvila a třeba je poprosila o modlitbu za sebe? Aby ses s novou situací, která také k životu patří (ať se nám to líbí nebo ne), dokázala vyrovnat? Kdybys místo pláče do polštáře vyšla ze sebe a začala se snažit o to, aby ses dokázala z jejich lásky radovat? Vím, je to hodně těžké, ale není to nemožné. Možná Ti to tak nepřipadá, protože v těchto chvílích vidíš jenom své problémy, ale oni se možná také trápí tím, že jim vztah nedokážeš přát. Těžko se prožívá jakákoli radost, když vidíš, že Tvým blízkým přináší smutek a bolest. Ptáš se, proč se máš snažit být radostná a přejícná, když Ti trhá srdce, že nemáš také někoho, kdo by Ti psal hezké věci? Je to jednoduché. Dokud nezačneš psát a říkat hezké věci sama sobě a druhým, nemůžeš většinou očekávat ani od druhých, že Ti budou něco hezkého psát a říkat. Pozorně si přečti svůj vzkaz a zaměř se na to, kolikrát jsi v něm použila slovo "já", a výrazy jako mám pocit, připadám si,... Ano, to, co jsi o sobě napsala, je založené na Tvých osobních pocitech a představách, které sis o sobě vytvořila a které "vysíláš" do světa. My ženy máme sklony vidět se ošklivější a méně schopné, než ve skutečnosti jsme a potom se tím trápit. Máme sklony vytvářet si o sobě falešné představy. Také Ty se s nimi potýkáš. Tvým hlavním úkolem teď bude je změnit. Hezky krůček po krůčku - nic nejde hned. KROK 1: Začni tím, že o sobě přestaneš mluvit negativně. Protože tak, jak se posuzujeme my sami, nás potom často vnímají i ostatní. KROK 2: Zaměř se na to, jak dlouho vydržíš o nějaké situaci nebo člověku (nebo o sobě samé) neříct nic negativního. Když se Ti to nepodaří, zkus na oplátku najít něco, za co bys mohla v tu chvíli být vděčná nebo někoho pochválit (i sama sebe!). KROK 3: Nauč se smát. Hledej v životě humor a naplno ho prožívej. Možná Tě napadnou i další kroky. Cíl je jasný: zlikvidovat falešné představy o sobě a naučit se poznat a přijímat sama sebe, mít se ráda. A přát druhým lásku. Pak přijde i do Tvého života. Myslíme na Tebe, ať se Ti daří vnímat i to, co je krásné. Každý den toho dostáváme spoustu. Tak to kolem sebe objevuj a děkuj za všechno, co dostáváš. P.
Viktorie (11.2.2014 20:11)
Ahoj, potřebuji poradit co mám dělat poslední dobou se mi nic nedaří hlavně ve škole. Tento rok budu maturovat a stále píšeme maturitní písemky já se na ně opravdu učím většinou nedopadnou dobře. Vůbec nevím čím to bude asi stresem.... Teď jsem třeba psali didaktický test z AJ a já ho napsala špatně u maturity by to prý neprošlo přesto jsem si předtím dělala doma tři didaktické testy a všechny by prošli prý musí být vždy více jak 28 bodů a to já vždy měla i více jen u té písemky se mě to nepovedlo. Strašně mě to mrzí, protože se to všem tak nějak povedlo. Jen mě ne! připadám si strašně hloupě a trapně. Stejně tak další nějaké testy nebo zkoušení já se to opravdu učím, ale nevím proč to napíšu pak špatně. Co mám dělat? Vysvědčení jsem neměla tak špatné měla jsem 3. Ale teď se mi poslední dobou opravdu nedaří. Moc prosím poraďte mi něco . Bojím se, že tu maturitu opravdu nezvládnu nebo že propadnu. Nechci aby si o mě všichni mysleli, že jsem hloupá. Dost často se mi teď stává, že se cítím strašně sama PROSÍM NĚCO MI PORAĎTE, abych vše zvládla a taky abych se pořád tak nestresovala. Neměla bych třeba navštívit nějakého odborníka?. Mám totiž pocit, že to moc nezvládám a nemám si s kým o tom promluvit jenže nikoho takového neznám a ani nevím jak bych se k němu měla přihlásit a ani nevím na co by se mě ptal...Jsem nikdy u nikoho nebyla. Nechci aby si o mě někdo myslel, že jsem blázen. Nechci se o tom bavit s nějakou kamarádkou, protože ona by mě nepochopila už jsem to zkoušela a rodičům se svěřovat nechci. PROSÍM NĚCO MI PORAĎTE.
© redakce (12.02.2014 14:43)
Ahoj Viktorie, chtěla bych tě moc povzbudit, aby ses učila překonávat strach a překážky. Maturita je první krůček. V životě bude následovat mnoho situací, při kterých si řekneš, že maturita proti tomu byla "brnkačka". To mi věř. Ale teď k tomu, co prožíváš - je to naprosto přirozené. I v redakci to máme vyzkoušené - před maturitou je člověk víc náchylný k tomu vidět věci černě, více se stresuje, všechno ho hned rozhodí, má strach, že to nedopadne dobře. Přesně tyto pocity zažívá drtivá většina studentů a my jsme si tím také prošly. Nevýhodou je, že stres člověka svazuje. Projevuje se to i u tebe, když se ti nepovedla angličtina. Doma se ti testy podařily, protože jsi byla víc v klidu. Za neúspěch naopak nejspíš mohlo to, že ses už dopředu bála. V takových situacích, kdy cítíš, že tvůj mozek ovládá strach a úzkost, vyšli střelnou modlitbu (třeba úplně jednoduchou: "Pane, prosím tě o pokoj v srdci.") a dej si třeba sušené meruňky, müsli, banán nebo mandle - to jsou "bojovníci" se stresem - pomáhají odbourávat napětí. K psychologovi podle mě není nutné chodit, protože zvýšený stres před velkou zkouškou je opravdu normální (jenom podotýkám, že to, že jdeš k psychologovi NEZNAMENÁ, že jsi blázen! - to je jenom zkreslená představa některých lidí). Pokud bys ale chtěla na odbourávání napětí pracovat, vyzkoušej například Östovu progresivní relaxaci (jednotlivé kroky jsou popsány tady: http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=25989). Zřejmě by ti ji doporučil i psycholog . Je to užitečné, když pozoruješ první příznaky úzkosti. Důležité je snažit se být v klidu. Pokud znáš někoho staršího, kdo už maturitu má, můžeš se ho/jí zeptat, jak to prožíval/a a zeptat se na zkušenosti. Každopádně na tebe moc myslíme a neboj se znovu napsat, pokud si nemáš s kým promluvit. Přejeme hodně sil v boji se stresem! P.
Strana: 1  <<  6 7 8 9 10 11 12 13 14  >>  563
 
 

Nejčtenější
co zaujalo i jiné...

(za poslední 2 měsíce)
 

Vydavatelství IN s.r.o.
Horní náměstí 12, 466 01 Jablonec nad Nisou

objednávky:
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz

redakce:
Purkyňova 5, 772 00 Olomouc

tel.: 775 598 603
mail: redakce@in.cz